Actueel

Laatste verslagen:
21/01/2012: AGOVV - Fortuna Sittard
22/01/2012: Go Ahead Eagles - Almere City
13/01/2013: Racing Waregem - Berchem Sport
26/01/2013: Valletta FC - Hamrun Spartans
26/01/2013: Rabat Ajax - Floriana
28/01/2013: Melita - Tarxien Rainbows
28/01/2013: Qormi - Mosta FC

SV Zulte Waregem

Coming up:

05/02/2013: U21Belgium - U21Spain
09/02/2013: FC Brussels - R Antwerp FC

zaterdag 22 oktober 2011

Helmond Sport - Fortuna Sittard 2-2 (21-10-2011)

Vrijdag. Eindelijk vrijdag is wat ik dacht toen ik op 21/10 opstond. Vrijdag is niet alleen het begin van het weekend, maar tevens ook steevast het begin van alweer een pelgrimstocht langs, of naar voetbalstadia.

Op vrijdag 21/10/2011 vertrokken we tegen half 6 richting Helmond, voor de wedstrijd Helmond Sport - Fortuna Sittard. Het Lavans Stadion stond al een tijdje op mijn verlanglijstje, maar wegens omstandigheden was ik er nog nooit geraakt.
De rit verliep vlot en er was nog even tijd om langs het sportpark van HVV Helmond te gaan. Daar was er echter iets mis met mijn camera en kon ik geen foto's maken.

Aangekomen aan het stadion kon ik vlot en gemakkelijk parkeren. Bij het uitstappen werd ik meteen aangesproken door 2 Sittard supporters die me de weg vroegen naar het uitvak. Even kwam er in me op om revanche te nemen op al die domme Belgenmoppen, maar braaf als ik ben, heb ik dat maar achterwege gelaten.
Op naar het stadion. Een ticketje kostte me 9,50 euro. Ik had nog niet gegeten dus besloot de plaatselijke specialiteit te bestellen. Een broodje frikandel. Bij het bestellen viel echter mijn Vlaams accent op en werd ik meteen bekeken alsof ik Nederlands cultuurerfgoed kwam stelen. Wat me steeds opvalt bij het bezoeken van Nederlandse clubs is dat kledij van Stone Island steeds net in de uitverkoop heeft gestaan.

Ik verorberde mijn broodje frikandel, bestelde een biertje en nam plaats op de tribune. Daar was ik getuige van het Nederlands Kampioenschap 'Vliegtuigjes-uit-papier' maken. De bedoeling was om van een ticket een vliegtuig te maken ( zulke mensen zouden de strop moeten krijgen) en het vervolgens zo ver mogelijk op het veld te doen landen. Wie er gewonnen heeft, is me een raadsel ...

De match zelf geef ik een 7/10. Voetbal dat goed over en weer ging en die eigenlijk alle kanten uitkon. De sfeer kwam vooral van de meegereisde Sittard-supporters. Het thuispubliek was nog te druk bezig met het te bespreken van de volgende uitverkoop van de Stone Island winkel.
 
Het venijn zat 'm in de staart. De scheidsrechter, die de match m.i. niet onder controle had, floot voor een terugspeelbal. Helmond mistte, maar kreeg enkele minuten later dé kans op de overwinning. Het kreeg een strafschop maar die werd gepakt door de doelman. Eindstand 2-2.






















Geen opmerkingen:

Een reactie posten